Pierwsze rozszerzenie do gry Karak 2 wprowadza szereg nowych funkcji – przede wszystkim, dzięki nowej roli Imperatora, zwiększoną interakcję graczy. Czego można się spodziewać? Przeczytaj dalej!
TYLKO JEDEN MOŻE RZĄDZIĆ
Nieustanne ataki armii potworów mogą zostać odparte tylko wtedy, gdy bohaterowie zjednoczą się pod sztandarem jednego władcy. Co jednak, jeśli któryś z nich uzna, że korona należy się właśnie jemu? Tryb Imperatora pozwala graczom zasiadać na tronie władcy krainy Karak. Koronę może zdobyć ten, kto najlepiej odpiera ataki potworów na nowej płytce krajobrazu – Szczelinie.
Uważajcie – z posiadaniem korony wiąże się wielka odpowiedzialność. Imperatorowi trzeba płacić podatki, więc jeśli inny gracz wykonuje akcję Budowy lub Szkolenia Oddziałów, musi zapłacić podatek i oddać władcy jeden wybrany zasób ze swojej puli. Imperator jest również odpowiedzialny za swoich wasali, więc jeśli kiedykolwiek w swoim mieście zbuduje budynek albo wyszkoli oddział, będzie musiał dodatkowo wznieść budynek lub wyszkolić taki sam oddział dla innego gracza – za darmo!
UMARŁ KRÓL, NIECH ŻYJE KRÓL
Jeszcze ciekawszym bonusem niż dochody z podatków jest kość gwardii Imperatora. Nie ma na niej symbolu czaszki, więc nie można jej stracić, a nowy symbol, czyli tarcza, może chronić inne oddziały przed śmiercią.
Wszyscy bohaterowie pragną korony Imperatora. Dzięki rozszerzeniu „Imperium” będą mogli o nią walczyć między sobą. Obecny Imperator może zostać wyzwany na pojedynek przez innych graczy w celu przejęcia jego korony (żetonu korony Imperatora). Gracz, który trzyma koronę na koniec gry, zyskuje dwa dodatkowe punkty zwycięstwa.
CZTERECH POWRACAJĄCYCH BOHATERÓW I JEDEN NOWY
Innym ważnym aspektem rozszerzenia, który znacznie ożywi grę, jest pięcioro nowych bohaterów. Czwórkę z nich: Aderyn – Złodziejkę, Argentusa – Czarodzieja, Valduka – Barbarzyńcę i Kirimę – Łowczynię Bestii możecie już znać z pierwszej części gry „Karak” i jej rozszerzenia, podczas gdy Saigo – Samuraj jest zupełnie nowym bohaterem. Każda z postaci wnosi do gry coś innego. Złodziejka może unikać pojedynków i pozyskiwać w lasach rebeliantów do swoich oddziałów. Czarodziej po użyciu zaklęcia Ognistego pocisku nie musi go odrzucać i może przesuwać armie potworów na inne płytki krajobrazu na planszy. Barbarzyńca wykonuje potężny atak, gdy na kostce wyrzucone zostaną dwie czaszki, i może stracić punkt wytrzymałości, aby uratować od śmierci swój oddział. Łowczyni Bestii szybko porusza się i z większą siłą atakuje potwory, które wcześniej znajdowały się na planszy. A nowy bohater? Samuraj jest doskonałym łucznikiem – może raz na walkę ponowić rzut dowolną liczbą kości łuczników i natychmiast, za darmo, zbudować tor łuczniczy po wybudowaniu swojego miasta.
Gracze, którzy zamówili u nas rozszerzenie „Imperium” w przedsprzedaży, otrzymali dodatkową kartę bohatera! Minimus – Pielgrzym zamiast miasta buduje na płytkach kaplice, w których może szkolić oddziały, a także ma umiejętność przenoszenia się między swoimi kaplicami. Jeśli zbuduje je wszystkie, osłabi Mrocznego Generała.
JASKINIE GOBLINÓW, KOPALNIA SKAŁOŻERCÓW I PAN CZASU
W rozszerzeniu „Karak 2. Imperium” znajdziecie dwa nowe żetony armii potworów: Duchy, które zapewniają zaklęcie błogosławieństwa, a także Pana Czasu, dzięki któremu gracz zyskuje nową kość, ale musi pamiętać, że przychylność tej postaci jest zmienna i kość może łatwo zmienić właściciela.
Oprócz wspomnianych wcześniej Szczelin rozszerzenie zawiera także dwa nowe rodzaje płytek krajobrazu: Jaskinię Goblinów i Kopalnię Skałożerców. Na tych płytkach zasadniczo nieskończenie odnawiają się armie potworów, z którymi bohaterowie muszą podjąć walkę.
„Imperium” to rozszerzenie, które nadaje nową dynamikę grze „Karak 2”. Figurki do tego dodatku pojawią się w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Text: David Rozsíval